Atlantis 43 – a unique experience at sea

מראה מרשים ושילוב חסר תקדים של סטייל וביצועים הופכים את הסירה הזו לאיום אמיתי על על שאר יאכטות הספורט בקטגוריה זו.
מאת ג'ק היינס

למי אתה פונה בימינו אם אתה רוצה סירה ספורטיבית באורך זה? המתחרות יבנו עבורך משהו באורך 12 מ' או 15 מ'. אם אתה מחפש סירה ספורטיבית בערך בגודל הזה – במיוחד כזאת עם גימור איכותי ועיצוב שובה לב – ה-Atlantis 43 החדשה של Azimut נראית כמו מועמדת רצינית ביותר.
מאז ש-Azimut החליטו להשקיע רבות ולפתח את המותג שלהם לסירות הספורטיביות של Atlantis, האמינות של סדרת סירות זו הרקיעה שחקים. Atlantis בונים סירות ספורטיביות סולידיות ומסוגננות כבר הרבה שנים, אבל הדגמים האחרונים שנושאים את השם Azimut הגיעו לגבהים חדשים והציבו איום גדול מאי פעם על השליטת המספנות הבריטיות בשוק זה.
היחלשות שער האירו אל מול מטבע הפאונד, נותנת לאזימוט אטלנטיס 43 הזדמנות אמיתית למצב עצמה כאטרקטיבית בשוק זה. אם העלמת מכך עין, כעת הגיע הזמן לפקוח את העיניים ולהסתכל היטב בדגם החדש הזה.

תכנון מסורתי
סדרת Atlantis בעלת המראה החדש עוצבה בשיתוף Neo Design מאיטליה, שיחד עם צוות Azimut יצרו סדרת סירות ספורטיביות שנראות פשוט מצוין. ה-43 נוחתת בעוצמה באמצע הסדרה ושומרת על המראה המלוטש והמפוסל כמו שאר אחיותיה לסדרה. לסירת המבחן שלנו יש גוף בצבע אדום נאה ושובה עין.
ה-43 היא יאכטה ספורטיבית מסורתית בכל המובנים – זה אומר שיש לה קוקפיט פתוח לגמרי ללא דלתות, הסלון שלה נמצא מתחת לסיפון בין קבינות עם שירותים צמודים. סידור זה צפוי לעבוד בצורה הטובה ביותר במקומות שבהם איום של גשם לא מהווה דאגה מתמדת וכשהשמש זורחת התצורה הזאת היא ממש בלתי מנוצחת. גג שמש חשמלי מבד יכול לכסות את איזור ההגה כהרף עין.
ואת כל החבילה הזו מניעים דרך המים שני מנוע דיזל Penta D6 של וולבו עם הספק של 400 כ"ס כל אחד.
העיצוב של הקוקפיט מתוכנן כל כך טוב. משטח שיזוף רחב תופס את החלק האחורי, שמתחתיו בגארז' יש מקום אחסון גדול מספיק כדי להכיל סירת דינגי באורך 2.2 מ' ומקום ייעודי למנוע חיצוני קטן. יש גם משטח פלטפורמה הידראולי שממנו אפשר להשיק סירת דינגי גדולה אף יותר ולהותיר את מקום האחסון בגארז' פנוי לציוד גדול אחר.
נראה שידיות אחיזה חזקות נמצאות בכל מקום בהישג יד; מסביב להיקף של משטח השיזוף האחורי, בקצה השולחן הנאה העשוי פלדה ועץ טיק וגם בבר המשקאות. הבר עצמו מחולק לשתי יחידות, שתיהן עם מכסים מפוארים ועשויים היטב – אחד שמכסה את הגריל האופציונלי והשני שנותן גישה למתקן מייצר קרח שימושי.
לא ניתן להתעלם מתחושת האיכות בסירה הזאת, היא נושאת את השם Azimut ולכן היא חייבת לעמוד בסטנדרטים גבוהים, כפי שהיא אכן עושה. אפשר לראות את זה בכל דבר, החל מאיכות הפרזול, חלקי פלדת האלחלד והתחושה של ריפוד ה-Stemar, החיפוי החום והנאה בלוח המכשירים, המגירות עם הסגירה הרכה שמתחת לסיפונים ותאורת ה-LED בכל הסירה.
מדובר גם בסירה פרקטית בצורה יוצאת דופן עבור משהו שבמהותו תוכנן כדי להיראות טוב ולנוע היטב. לדוגמה, ישנם תאים מעוצבים ועמוקים לאחסון חבלים ופנדרים, מתחת לפינת האוכל יש מקום ייעודי לסירת הצלה וגם פתח לגישה קלה המכוסה בפרגוד בד כדי לאחסן פריטים בשימוש שוטף כגון מיתרים וחבלים, ומתחת יש כל כך הרבה מקום אחסון עד שתתחיל לקנות דברים רק כדי למלא את כל הלוקרים, הארונות, המגירות והחללים שמתחת לרצפה. מקומות אחסון לא חסרים באטלנטיס 43.

אלגנטיות בלשון המעטה
ראינו אפשרויות סידור רבות באיזור הסמוך להגה בסירות ספורטיביות פתוחות כמו זו. ברוב המקרים יש שם שזלונג (כיסא-ספה) ובמקרים אחרים, אפשרות לאיזור ישיבה מוגבה שפונה לחזית לשני אנשים שבו אפשר לשבת ולארח חברה לסקיפר כשהסירה מפליגה. האיזור צריך להיות מוגבה מעט כדי ליצור מרווח גובה בחדר האמצעי שנמצא מתחתיו, אבל Azimut מצאו פתרון חכם שמציע את הטוב משני העולמות. בצורת סידור פשוט עם ספסל מוגבה שבפונה לחזית אבל בנוי עם בסיס שמורכב משתי כריות שנפתח כדי ליצור שזלונג באורך מלא בעת הצורך.
עמדת ההגה היא תרגיל באלגנטיות בלשון המעטה ובכישרון ארגונומי, והתכנון שלו מאפשר להגיע לכל אמצעי הבקרה החשובים. הוא נראה מצוין עם חיפוי בצבע חום שוקולד שגם עושה עבודה מצוינת בהפחתת הבוהק, ואפילו גלגל ההגה נראה כמו הדבר האמיתי עם גלגל העור המרשים והחישוקים העדינים. מושב ההגה גדול מספיק עבור שני אנשים והבסיס אף הוא נפתח כך שבעזרת מדרך הרגל העשוי עץ טיק אפשר לעמוד ולשפר את זווית הראייה קדימה כשהראש נמצא מעל לקצה של השמשה.
ביום המבחן שלנו לא היינו צריכים להעביר את ה-43 דרך הרבה גלים, אבל לפחות מזג האוויר הנוח אפשר לנו להנות מאוד כשהטרוטל נמצא כמעט בקצה הטווח שלו. מנועי ה-D6 בעלי 400 כוחות הסוס משמיעים נהמה חסרת מאמץ ומספקים דחיפה חזקה מאחור כמעט בכל סל"ד עד המהירות המרבית שמגיעה ל-37 קשר.
התאוצה מהירה וחלקה, והודות להיגוי המצוין והראות הטובה החוצה אין צורך להשתמש במדפי הייצוב בכלל, בטח שלא במזג אוויר נוח.
הסירה מגיבה היטב, בקלילות ובצורה מאוזנת מאוד, ובשילוב אחיזת הים המצוינת זה הופך את השיוט ב-43 להנאה גדולה. מתקבלת תחושה שההנעה בעלת המדחפים הכפולים היא בלתי מוגבלת, אפילו במצערת פתוחה לגמרי ובפניות חדות. לסיכום, האיזון בין הנאה למאפייני שיוט בטוחים הוא מדויק מאוד.

מידות נדיבות
מתחת לסיפונים המידות נדיבות בכל איזורי המגורים; החל מהסלון ועד לחדרי האמבטיה אתה מרגיש שיש לך שפע של מרחב. בכל מקרה מדובר במרחב גדול בו החלונות המוארכים והאשנב הרחב בסלון ממלאים את המקום באור טבעי ונותנים תחושה נעימה מאוד.
הקבינה הקדמית מסווגת בתור חדר השינה הראשי (מאסטר) והיא מצוינת, אבל הקבינה האמצעית של הסירה היא הכוכבת הראשית כאן. יש לה מרווח גובה מרשים מאוד עבור תא שנמצא מתחת לעמדת ההיגוי, אפילו מעל המיטות שעליהן אפשר להתיישב בקלות, ויש שטח אחסון בכמויות עצומות, כמו כן מיטה נוספת שניתן להשתמש בה כספה וחדר אמבטיה נפרד. סביר להניח שהיא גם המקום הכי שקט לישון בו.

מסקנה
אזימוט אטלנטיס נראית מצוין, הביצועים והשיוט בה מדויקים מאוד, אזור הקוקפיט מושלם לשיט בקיץ והמרחב בתאי המגורים גדול להפליא, מואר ומסוגנן עבור סירה בגודל כזה. יש גם תחושה מרגיעה של איכות וחוכמה הנדסית שתומכת בכל החבילה. בתגובה לשאלה לאן אתה הולך בימינו כדי למצוא סירה ספורטיבית מובחרת ויוקרתית באורך דומה, ה-Azimut Atlantis 43 מספקת כרגע את התשובה המשכנעת ביותר? לאזימוט!

לעמוד ומפרט מלא ATLANTIS 43 לחצו כאן